SVE O FILMU OD A DO Ž

LABORATORIJ
KULTURE
Felix

Sve o filmu od A do Ž

Program radionice "Sve o filmu od A do Ž" sastoji se od interaktivnih predavanja i praktičnih vježbi raspoređenih na 12 tjedana edukacije.

Cijena radionice

850 HRK / 112.81€
1 € = 7.53450 HRK
PRIJAVA
T-1
T-2
T-3
T-4
T-5
T-6
T-7
T-8
T-9
T-10
T-11
T-12

1.1. Povijest filma

Predavač: D. Rafaelić
Trajanje: 3x45 minuta

Povijest filma prezentirat će se polaznicima razlomljena u nekoliko najreprezentativnijih, formativnih razdoblja kinematografije (proto filmsko razdoblje; nijemi film; zvučni film). Tim će se trima razdoblja zatim pristupati iz raznih rakursa kako bi se dubinski predstavila povijest umjetnosti koju često nazivaju "sedmom". Polaznici će steći osnovna znanja i termine koji se najčešće koriste u filmskoj literaturi i praksi, kao i vidjeti inserte nekih od najvažnijih filmova u povijesti s posebnim naglaskom na vrhunce hrvatske kinematografije u svjetskom kontekstu.

Nastava uključuje predavanja uz prikazivanje filmskih inserata kao i upućivanje na relevantnu literaturu.

1.2. Elementi dokumentarnog filma

Predavač: H. Bučar
Trajanje: 3x45 minuta

Interaktivno će se prezentirati elementi dokumentarnog filma:

  • motiv, tema i tematski okvir
  • idejni nacrt ili skica
  • prihvaćanje teme filma na uredništvu
  • razrada scenarija, sugovornici za snimanje (eksperti i svi ostali), sugovornici za konzultacije (eksperti za dotičnu temu)
  • obilazak terena i pripreme za snimanje, dozvole za snimanje i određivanje lokacija snimanja
  • odlazak na snimanje : lokacije snimanja, ton i neton, ton i rasvjeta, zamke na snimanju i nepredviđene situacije
  • pregled i obrada materijala: snimljeni vlastiti materijal, arhivski materijal i kupljeni materijal s autorskim pravima
  • montaža
  • grafička obrada
  • koloriranje
  • tonska sinkronizacija

2.1. Elementi igranog filma

Predavač: A. Tardozzi
Trajanje: 3x45 minuta

Teme radionica uključuju:

  • Što je sve posao filmskog redatelja? Opseg posla i odmjeravanje mogućnosti obzirom na trenutan stupanj napretka.
  • Pronalaženje priče i rad na scenariju. Ideja i kako je pronaći? Kako ideju dovesti do idealne pisane forme? Kada je rad na scenariju završen?
  • Rad s glumcima: audicije i probe
  • Pripreme za snimanje: dogovori sa suradnicima, obilazak lokacija i izrada knjige snimanja
  • Snimanje: izvršavanje zadanih ciljeva, prilagođavanje trenutnoj situaciji i ograničenjima
  • Postprodukcija: montaža, glazba i zvuk, obrada slike i izrada finalne kopije

2.2. Kako se snima ton na filmu

Predavač: A. Trnka
Trajanje: 3x45 minuta

Teme radionica uključuju:

  • Postava tona na mjestu snimanja.o Bubica ili pecaljka, kako snimiti it-ton u prirodi ili gradskoj buci?
  • Razgovor s redateljem, kostimografom, reviziterima

3.1. Koja je uloga rasvjete na filmu?

Predavač: V. Dubovečak
Trajanje: 3x45 minuta

Teme radionica uključuju:

  • čovjek ne gleda okom nego mozgom
  • vid najvažnije osjetilo – apsolutna prevlast vizualnih komunikacija (fotografija, film, TV, računala)
  • znati čitati sliku (oblik) je temelj cjelokupnog vizualnog priopćavanja (fotografija, film, TV, računala) – prenošenje poruke kroz vrijeme
  • razviti urođene sposobnosti promatranja i vizualnog mišljenja – razlika gledanja i viđenja – vizualni preduvjeti stvaranja emocionalne reakcije (kako gledati)
  • proces gledanja je aktivno, svjesno promatranje u određenom vremenu
  • pojasniti način na koji gledamo – zaključci i spoznaje koje stvara mozak na temelju podataka što ih dobivamo čulima (način njihova tumačenja)
  • općenito o svjetlu (elektromagnetsko zračenje – vidljivi dio spektra – prirodni i umjetni izvori svjetla – količina, kakvoća, boja svjetla)
  • mističnost svjetla – simbolika svjetla kroz povijest
  • scenska rasvjeta: filmska, televizijska, kazališna i koncertna – isti cilj (ostvariti prisutnost, stvoriti ugođaj, istaknuti detalj), različite metode i sredstva
    odnos svjetla prema predmetima i likovima koje se osvjetljava – smjer (prednje, bočno, stražnje, stražnje bočno, donje i tročetvrtinsko svjetlo), kvaliteta (tvrdo i meko svjetlo), kontrast (odnos svjetla i sjene) i boja (hladno i toplo svjetlo, temperatura boje, bijeli balans, kontrola boje svjetla)
  • motivacija svjetla
  • svjetlo – stvaranje ugođaja – simboli
  • OSP – osnovna svjetlosna pozicija – za jednu kameru – za više kamera (križana OSP)
    • izvori svjetla kod scenske rasvjete – žarulje sa žarnom niti (tungsten), sa električnim
    • Način postave rasvjete na setu (mjestu snimanja)
    • Postava rasvjete na samom mjestu snimanja
    • Dogovor sa redateljem i snimateljem

3.2. Kostimi na filmu

Predavač: Ž. Franulović
Trajanje: 3x45 minuta

Teme radionica uključuju:

  • Čitanje scenarija, njegova razrada likova i izrada troškovnika. Prilikom čitanja scenarija radi se razrada likova. Ovisno o tome radi li se o povijesnom ili suvremenom filmu prikupljaju se predlošci fotografija, skica, materijala Itd.)o Sastanak autorskog tima (redatelj, snimatelj, scenograf, kostimograf, majstor maske)
  • Uobličavanje karakternog izgleda likova (redateljske upute) i vizualnog (cjelokupni vizualni identitet ukomponiran sa scenografijom i predloženim koloritom)
  • Priprema kostima (odabir kostima iz fundusa, kupovina, šivanje)
  • Proba kostima, patiniranje, dorada i korekcija za snimanje, izrada kostimografskog kontinuiteta likova
  • Organiziranje kostimera za tijek snimanja
  • Rasprema i razduživanje

4.1. Maska i šminka na filmu?

Predavač: I. Šimunić
Trajanje: 3x45 minuta

Radionica o zvanju ili životnom pozivu - majstor maske. Majstor maske - profesija se stječe iskustvom i radom, školom uz već postojeće majstore. Majstor maske poznaje osnove frizerstva, (šišanje, oblikovanje frizura) ,kao i vlasuljarstva (izrada i održavanje perika, brkova i brada) i obavezno poznaje literature povijesnih razdoblja, frizura i šminke, maske, kako bi mogao odraditi svoj zadatak. Majstor maske je odgovoran za izradu, i izgled lika, pa čak i njegovog karaktera, kojeg glumac glumi. Usko surađuje sa kostimograf i redateljem te po njihovoj zamisli ostvaruje krajnji rezultat. Poznaje materijal, filmske šminke kao i razne proizvođače specijalnih efekata, koje radi, krv i silikoni samo su dio. Vrlo je vješt sa rukama, te sve pretvara u živu sliku. Važan je precizan i jasan dogovor između redatelja, kostimografa i majstora maske, kako bi se cijeli lik uklopio u priču, film, predstavu. Masker je komunikativan, trebao bi imati lakoću izražavanja, ljubaznost i ljubav prema ljudima i poslu.

4.2. Scenografija i rekvizita na filmu

Predavač: G. Stepan
Trajanje: 3x45 minuta

Teme koje će se obrađivati:

  • Što je scenografija?
  • Čemu služi scenografija?
  • Gdje se sve koristi scenografija?
  • Tko je scenograf?
  • Ljudi koji sudjeluju u stvaranju scenografije?
  • Redoslijed stvaranja scenografije u filmu?
  • Poveznica knjige snimanja, kadrova i scenografije?
  • Zadatak filmske scenografije
  • Što je scenografski prostor?
  • Važnost suradnje scenografa i snimatelja
  • Zašto je bitna suradnja scenografa i kostimografa?
  • Kako se čita scenarij „očima scenografa“?
  • Što je scenografski prostor?
  • Scenografske skice
  • Kako se pristupa gradnji objekta u studiju?
  • Uska suradnja scenografa i rekvizitera u opremanju objekta
  • Što su scenografski naturalni objekti?
  • Prednost studijskog objekta od naturalnog

5.1. Snimanje na terenu

Predavač: B. Cahun, Ž. Sarić
Trajanje: 4x45 minuta

Teme koje će se obrađivati:

  • polaznici na terenu dobivaju informacije o planu snimanja, kontra-planu, položaju sunca i važnosti svijetla iz atmosfere kao i rasvjete na setu, tj. na mjestu snimanja
  • suradnja s kostimografom, šminkericom te redateljem
  • odabir tehnike koja je potrebna za snimanje (objektiv, far, kran)

5.2. Snimanje na terenu

Predavač: H. Bučar, S. Najvirt
Trajanje: 4x45 minuta

Priprema (bez prethodnog obilaska terena):

  • sugovornici
  • lokacije snimanja
  • potrebna oprema (vozilo, rasvjeta i dr.)
  • ekipa (snimatelj i dr.)

Priprema (s obilaskom terena):

  • zbog omogućenog obilaska terena sve znatno lakše i jasnije snimanje
  • suradnja i koordinacija svih članova ekipe
  • nepredviđene situacije i zamke
  • ton i neton detalji, završetak snimanja
  • pregled materijala, priprema za montažu

6.1. Snimanje na terenu

Predavač: A. Tardozzi
Trajanje: 4x45 minuta

Polaznici razrađuju i snimaju svoje autorske priče uz pomoć studenata režije i dramaturgije.

6.2. Snimanje na terenu

Predavač: A.Trnka
Trajanje: 4x45 minuta

Teme koje će se obrađivati:

  • Postava tona na glumca ili sugovornika da se ne primijeti
  • Pecaljka i uloga mikromana na snimanju

7.1. Posjet krojačnici i fundusu kostima

Predavač: Ž. Franulović
Trajanje: 4x45 minuta

Teme koje će se obrađivati:

  • Posjet fundusu gdje se čiste, peru, peglaju i čuvaju kostimi
  • Nacrt jednog kostima - kako se od razgovora s redateljem počinje crtati kostim kao i tijek izrade samog kostima

7.2. Postava rasvjete

Predavač: S. Spinčić
Trajanje: 4x45 minuta

Teme koje će se obrađivati:

  • dogovor s redateljem i direktorom fotografije, kakva će se vrsta rasvjete koristiti (dan, noć, kiša, snijeg, jako sunce i sl.)
  • postava rasvjete na samom mjestu snimanja
  • dogovor sa redateljem i snimateljem

8.1. Šminkanje na setu

Predavač: I. Šimunić
Trajanje: 4x45 minuta

Razgovor s redateljem, direktorom fotografije, kostimografom izrada maske i njeno održavanje na samom snimanju.

8.2. Gradnja i namještanje objekta na snimanju sa rekvizitom

Predavač: G. Stepan
Trajanje: 4x45 minuta

Odlazak na set i u skladište rekvizite – popis rekvizite, razgovor s redateljem i direktorom fotografije.

9.1. Montiranje snimljenog materijala

Predavač: B. Tankosić
Trajanje: 4x45 minuta

Teme koje će se obrađivati:

  • Uvoz video materijala, slika i zvuka
  • Kombiniranje sa Photoshop-om
  • Rad sa Source Monitor
  • Timeline i njegovi alati za montažu
  • Tehnike montaže
  • Program monitor
  • Primjena tranzicija
  • Kreiranje titlova
  • Rad sa zvukom
  • Izrada finalnog miksa
  • Napredne tehnike montaže
  • Korekcija boje
  • Rad sa efektima
  • Eksportiranje materijala za TV, DVD i Internet

9.2. Montiranje snimljenog materijala

Predavač: B. Tankosić
Trajanje: 4x45 minuta

Usnimavanje (loadanje) materijala na hard disk s kartica ili kazeta.

10.1. Montiranje snimljenog materijala

Predavač: B. Tankosić + redatelj
Trajanje: 4x45 minuta

Teme koje će se obrađivati:

  • Pregled materijala
  • Dogovor između montažera i redatelja
  • Izrada grubog šnita

10.2. Montiranje snimljenog materijala

Predavač: B. Tankosić + redatelj
Trajanje: 4x45 minuta

Dogovor oko najavne špice i odjavne role.

11.1. Montaža - koloriranje slike

Predavač: B. Tankosić + snimatelj
Trajanje: 4x45 minuta

Teme koje će se obrađivati:

  • Kako se u postprodukciji mogu "popraviti" detalji u slici, neke manje nepravilnosti, kako se dodaje boja ili svjetlo koje nismo uspjeli dobiti na samom snimanju
  • Pokazat će se važnost suradnje montažera i direktora fotografije

11.2. Skladanje glazbe na montirani materijal

Predavač: J. Marić
Trajanje: 4x45 minuta

Teme koje će se obrađivati:

  • Koja je uloga glazbe u filmu?
  • Kako glazba nadopunjava film, dodaje dramatiku ili smiruje radnju u filmu?

12.1. Dodavanje glazbe na montirani materijal

Predavač: J. Marić
Trajanje: 4x45 minuta

Odlazak u glazbeni studio – razgovor između skladatelja i redatelja. Postupak kako se glazba stavlja na već montiranu sliku.

12.2. Mixanje teksta i glazbe/tona

Predavač: R. Stanić
Trajanje: 3x45 minuta

Teme koje će se obrađivati:

  • Snimanje naratora na postojeću sliku u pauzama gdje je to predviđeno.o pregled materijala ukoliko nešto nedostaje od šumova tj. atmosferskih tonova
  • Mixanje kompletnog tonskog zapisa na sliku
  • Narator (spiker ili glumac), šumovi, glazba
  • Pregled završenog (mixanog) materijala s redateljem ili urednikom
Laboratorij kulture Felix - Logo

Pratite nas:

© Laboratorij kulture Felix.
Sva prava pridržana.
Pravila privatnosti

Web dizajn i razvoj

Laboratorij kulture Felix - Digital Machine
tag linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram